Hírek-képek
ÚJDONSÁG!
Megérkezett az ÚJ TC WANDERER!
Immár negyedik éve forgalmazzuk a Super Soco elektromos motorkerékpárokat!

Megkezdtük a YAMAHA GEAR típusú robogók forgalmazását!

ÚJABB ÉRDEKESSÉG ÉRKEZETT!
VESPA BOXER 2.
50 CM3
ÉVJÁRAT: 1975.
GYÁRI ÁLLAPOTBAN!
VESPA BOXER 2.
50 CM3
ÉVJÁRAT: 1975.
GYÁRI ÁLLAPOTBAN!
HARLEY DAVIDSON TALÁLKOZÓ ALSÓÖRS - 2015
Piaggio, Aprilia, Vespa tesztnapot tartottunk április 18.-án.
Vagy akár itt a weblapon is:
Motorkiállítás és nyereményjáték a Hansa-ban 2015 áprilisában.
Akkumulátorok gondozásának menete tavasszal
A robogókat kétféle akkumulátor típussal szerelik, a savas illetve a zárt (zselés) rendszerűekkel.
Savas akkumulátor
Ellenőrizzük az elektrolit szintjét, és ha szükséges töltsük fel desztillált vízzel a max. jelzésig a cellákat. Töltéskor az akkumulátort lehetőleg vigyük meleg helyre (szobahőmérséklet). Tölthetjük normál töltővel 2-3 óra, csepptöltővel 6- 10 óra ideig, úgy hogy a cellákat záró dugók ne legyenek az akksiban az esetleges gázképződés miatt. Töltés után a cellák dugóit kb. félóra múlva rakjuk vissza a helyükre, majd az aksit beszerelhetjük a motorba. A motor csatlakozó saruit megtisztíthatjuk illetve kontaktsprayvel a meghúzás előtt befújhatjuk ezzel a saruk oxidációját megelőzhetjük.
Zselés akkumulátor
A zárt rendszerű akkumulátort csak csepptöltővel töltsük 6-10 órát szobahőmérsékleten. Ne nyissuk ki a cellák záró fedelét és ne töltsünk bele utólag semmilyen folyadékot! Töltés után azonnal beszerelhető a motorkerékpárba, a kábelsarukat itt is érdemes kontaktsprayvel kezelni.
A robogókat kétféle akkumulátor típussal szerelik, a savas illetve a zárt (zselés) rendszerűekkel.
Savas akkumulátor
Ellenőrizzük az elektrolit szintjét, és ha szükséges töltsük fel desztillált vízzel a max. jelzésig a cellákat. Töltéskor az akkumulátort lehetőleg vigyük meleg helyre (szobahőmérséklet). Tölthetjük normál töltővel 2-3 óra, csepptöltővel 6- 10 óra ideig, úgy hogy a cellákat záró dugók ne legyenek az akksiban az esetleges gázképződés miatt. Töltés után a cellák dugóit kb. félóra múlva rakjuk vissza a helyükre, majd az aksit beszerelhetjük a motorba. A motor csatlakozó saruit megtisztíthatjuk illetve kontaktsprayvel a meghúzás előtt befújhatjuk ezzel a saruk oxidációját megelőzhetjük.
Zselés akkumulátor
A zárt rendszerű akkumulátort csak csepptöltővel töltsük 6-10 órát szobahőmérsékleten. Ne nyissuk ki a cellák záró fedelét és ne töltsünk bele utólag semmilyen folyadékot! Töltés után azonnal beszerelhető a motorkerékpárba, a kábelsarukat itt is érdemes kontaktsprayvel kezelni.
Robogók tavaszi indításának menete
Sikerekben gazdag indítást kívánunk mindenkinek!
- Ellenőrizzük le a guminyomásokat és fújjuk fel a gumikat 1.8-2 bar nyomásra.
- Ellenőrizzük a fékeket, ha valamelyik fékkar behúzásánál nincs ellenállás, puha a fék javítassuk meg szakszervízben. Hibás fékkel ne közlekedjünk a forgalomba!
- Ellenőrizzük le , van-e kötelező biztosításunk, ha nincs akkor használat előtt kössük meg!Gondoljunk csak bele, hogy a mai modern és drága autókba, ha valamilyen kárt okozunk, az akár a többszöröse is lehet motorunk értékének. Nem érdemes kockáztatni!
- Nézzük meg , hogy van-e motorunkba olaj és benzin, ha nincs töltsük fel.
- Szereljük bele a már feltöltött akkumulátort.
- Ezek után indíthatjuk a robogót, lehetőleg berugókarral rúgjunk rajta 10-20- at, hogy az üzemanyagrendszer megteljen benzinnel , ilyenkor a gyújtást nem kell ráadni. Mikor ezzel készen vagyunk a gyújtást ráadva indítsuk be berugókarral a motort. Ha a motor nem indul a fentieket kis szünettel ismételjük meg. Ha önindítóval szeretnénk indítani, akkor rövid 4-5 mp-es indításokkal próbáljuk indítani.
- Ha robogónk beindult, járó motornál ellenőrizzük a világítását és elektromos rendszerét.
- Ha robogónk nem akar a fentiek alapján beindulni, akkor sem kell elkeseredni, valószínű a hosszú állás alatt az üzemanyagokból kiváló szennyeződés került a motorba, ilyenkor bízzuk szervízre a javítását, beindítását.
- Ellenőrizzük, hogy van-e robogónkba izzókészlet és Egészségügyi csomag, ha nincs szerezzük be mivel kötelező Kresz tartozék.
Sikerekben gazdag indítást kívánunk mindenkinek!

Egy érdekességet szeretnénk nektek megmutatni.
Az alábbi motor a robogó elője, melyet két évig restauráltunk, hogy eredeti állapotba kerüljön.
Műszaki adatok:
Műszaki érdekességek:
Egy tartályba elhelyezett külön olaj és benzintér.
Indítása berugópedállal, de ennél a típusnál a berugópedál egy spirál rugót húz fel, mely a hátsó fék behúzásakor megforgatja a főtengelyt és a motor így indul.
Az alábbi motor a robogó elője, melyet két évig restauráltunk, hogy eredeti állapotba kerüljön.
Műszaki adatok:
- Honda Roadpal
- 49 ccm, 2 ütemű, külön olajozású
- fekvőhengeres motor
- 1970-es évjárat
Műszaki érdekességek:
Egy tartályba elhelyezett külön olaj és benzintér.
Indítása berugópedállal, de ennél a típusnál a berugópedál egy spirál rugót húz fel, mely a hátsó fék behúzásakor megforgatja a főtengelyt és a motor így indul.
Mi is ott voltunk a 2012-es EGÜ-MOTORS robogós weekendjén!